Stran v tématu:   [1 2] >
Uwagi do słownika terminów prawnych pol-ang.
Autor vlákna: Roman Kozierkiewicz
Roman Kozierkiewicz
Roman Kozierkiewicz  Identity Verified
Local time: 09:54
angličtina -> polština
+ ...
Oct 4, 2009

Moja wypowiedź jest swego rodzaju kontynuacją wątku "O potrzebie nowego słownika terminów prawnych". Powodem jest publikacja II tom "The Great Dictionary of Law and Economics" (Autorka: E.Ożga, wyd. C.H.Beck, 2009).

Z faktu, że nie jestem prawnikiem trudno mi wypowiedzieć jakąkolwiek opinię na temat zawartości merytorycznej tego słownika w zakresie prawa poza jednym stwierdzeniem, że znaczna liczba haseł została powtórzona za znanym wszystkim tłumaczom słownikiem
... See more
Moja wypowiedź jest swego rodzaju kontynuacją wątku "O potrzebie nowego słownika terminów prawnych". Powodem jest publikacja II tom "The Great Dictionary of Law and Economics" (Autorka: E.Ożga, wyd. C.H.Beck, 2009).

Z faktu, że nie jestem prawnikiem trudno mi wypowiedzieć jakąkolwiek opinię na temat zawartości merytorycznej tego słownika w zakresie prawa poza jednym stwierdzeniem, że znaczna liczba haseł została powtórzona za znanym wszystkim tłumaczom słownikiem Jaślanów wydanym po raz pierwszy przez Wiedzę Powszechną w 1991r (kolejne wznowienia nie odbiegają od pierwszego wydania, bowiem Wiedza Powszechna nie była w stanie znaleźć autora lub autorów, którzy "unowocześniliby" ten słownik z punktu widzenia potrzeb dzisiejszego tłumacza - taką opinię uzyskałem swego czasu bezpośrednio od kierownictwa Wydawnictwa).

Niezbyt fortunne okazało się określenie tego słownika mianem "The Great..." , bowiem wydaje mi się, że takie nazwanie z pewnością pasuje jedynie do klasycznego słownika Stanisławskiego czy Kościuszkowskiego lub do słownika PWN-Oxford.